lördag 1 maj 2010

Äntligen


Äntligen har jag blivit färdig att skaffa mig en blogg, efter mycket tänkande har jag bestämt
att bloggen ska handla om min hund Magnolia hennes uppväxt och vägen att hon förhoppningsvis ska bli min nya servicehund.
Magnolia (Cavalier king charles spaniel)föddes den 20 februari 2010, det kommer att ta några år innan vi kommer så långt att hon blir färdigutbildad servicehund.
Wilma (golden retriver)min första servicehund blev nästan 12 år när hon lämnade oss den 7 november 2009. Vi fick många år i ihop, min trogna vän och följeslagare.
Magnolia har nu bott hos i 2 veckor, det går riktigt bra, hon är otroligt lyhörd på allt vi säger till henne. Hon lyssnar fantastiskt bra på ordet "NEJ" ett väldigt bra ord när det är så mycket som hon vill tugga och bita på. Ordet "BRA" lyssnar hon också till , ett ord som hon får när hon stannar upp med det hon håller på med när vi sagt nej.
Magnolia lyssnar hon på så hon vet vad hon heter, kommer när vi ropar på henne inte alltid men i de flesta fall.
Hon är redan väldigt präglad på mig, vill vara med mig hela tiden, John duger ibland men tittar ofta efter var jag är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar